Ha Ön olyan személy, aki érdeklődik az affiliate marketing iránt, de zavarban van ezekkel a kifejezésekkel kapcsolatban, ne aggódjon.
A következő cikk részletesen bemutatja a partner és a leányvállalat közötti különbségeket.
Bár az emberek felcserélhetően használják őket, a társult és az affiliate kifejezések nem ugyanazok. Nézzük meg, mit jelentenek, és mi a különbség a kettő között.
Ki az együttműködő?
Az együttműködő vállalkozás olyan személy vagy jogi személy, amely kapcsolatban áll egy másik személlyel (például munkatárssal) vagy üzleti szervezettel (például egy vállalkozással). Mindkettő sikere közös vállalkozásnak számít. Bár közelebbinek tekinthető a partnerséghez, mégis tartalmaz egy sor szabályt, amelyet minden félnek be kell tartania.
Az online marketing kontextusában a társult marketingszakemberek egy üzleti egységgel állnak partneri kapcsolatban üzenetük vagy termékük népszerűsítésére. Néha ők lehetnek a vállalat „arca”, és interakcióba léphetnek az ügyfelekkel, és kapcsolatokat építhetnek ki. A munkatárs általában olyan személy, aki tiszteletben tartja követőit, és hajlandó megbízni a tanácsaikban, és meghallgatni őket.
Egyes esetekben a társult tagság szabályokat tartalmaz a vállalat által meghatározott forgalmi küszöbök teljesítésére vonatkozóan.
Például rengetegen iratkoztak fel egy Amazon Associate Programba. Munkatársként általában tartalommarketingen keresztül népszerűsítik az Amazon termékeit a közönség körében.
Ki az a affiliate?
Az affiliate vállalkozás fogalmának meghatározása egy olyan magánszemély vagy gazdasági társaság, amely hivatalosan egy másik szervezethez kapcsolódik. Az affiliate marketing összefüggésében a független leányvállalatok lehetnek egyéni marketingszakemberek vagy cégek, amelyek egy másik márka nevében hirdetnek termékeket vagy szolgáltatásokat. A leányvállalatok üzleti kapcsolatban állnak a márkákkal affiliate marketing programokon keresztül. A társult tagok jutalékot kapnak azon termékekért, amelyeket affiliate linkeken keresztül értékesítenek.
Az online marketing területén az affiliate marketing egyre népszerűbb lett az évek során elérhetőségének, alacsony indulási költségeinek és magas ROI-jának köszönhetően.
Ahhoz, hogy egy affiliate program működjön, három különböző félnek kell részt vennie:
A termék létrehozója – olyan vállalat, amely termékeket vagy szolgáltatásokat hoz létre és értékesít. A termék készítőjének nem kell aktív tagjának lennie a hirdetési folyamatnak, ha van egy személy, aki közvetítőként tevékenykedik.
A leányvállalat – vagy kiadó – általában olyan vállalkozó, aki a termék létrehozója által létrehozott termékeket vagy szolgáltatásokat forgalmazza. A leányvállalatok általában egy meghatározott réseken belül működnek, ahol befolyásolhatják közönségüket. Kommunikációs módja a célközönség által preferált kommunikációs csatornától függ (pl. Instagram, Youtube stb.). A leányvállalatoknak mindig fel kell tárniuk közönségük előtt kapcsolatukat az általuk hirdetett szállítóval.
A fogyasztó – a három közül a legfontosabb személy. Ez a végfelhasználó. Amikor a fogyasztó egy affiliate vállalkozás linkjét követi a kereskedő fizetési oldalára, az affiliate vállalkozás jutalékot kap az általa megállapodott jutalék típusa alapján.
Független leányvállalatra példa a közösségi média influencerek. Tartalmat hoznak létre, és egy márka leányvállalati hálózatának részeként termékeket hirdetnek a közönségüknek. Amikor a közönség tagjai elvégzik a kívánt műveletet, az influencer megkapja a bevétel egy részét.
Mi a különbség a leányvállalat és a társult vállalkozás között?
A kettő közötti különbségek gyakran elmosódnak attól függően, hogy kikkel beszél. Bár mindketten hirdetik termékeiket közönségüknek, a munkatársak általában saját területük szakértőiként járnak el, míg a társult vállalkozások középső személynek tekinthetők az üzleti egység és az ügyfelek között.
A leányvállalatokkal ellentétben az ügyfeleknek nem kell megvásárolniuk egy adott termékhez kapcsolódó linket ahhoz, hogy a munkatársak jutalékot kapjanak. Csak vásárolniuk kell a partner linkje segítségével. A leányvállalatok ezzel szemben egy adott terméket vagy kampányt forgalmaznak, és az értékesítés bizonyos százalékát kapják meg az affiliate linkjeiken keresztül.
Frequently Asked Questions
Mi a különbség az affiliate vállalkozások és a leányvállalatok között?
A fő különbség a kettő között az anyavállalat részvényeinek tulajdoni szintje. A leányvállalatoknál az anyavállalat rendelkezik többségi befolyással a leányvállalat részvényei felett. Egyes esetekben a leányvállalat anyavállalata akár a leányvállalat összes részvénye felett is ellenőrzést gyakorolhat. Másrészt egy leányvállalat kisebb részesedéssel rendelkezik az anyavállalat által ellenőrzött részvényekből. A leányvállalat továbbra is a részvényei többségét irányító jogalany.
Mi a különbség az Amazon Associates és az Amazon Affiliates között?
Ez a két affiliate program a legtöbb szempontból nagyon hasonló. Van azonban néhány lényeges különbség a kettő között. Az Amazon Associates akkor is jutalékot kap, ha a látogató nem vásárol meg egy adott terméket, amelyre hivatkozik. Ez potenciálisan magasabb jövedelmet eredményezhet a munkatársak számára. A társult programmal eladásonként 4 és 8,5% között bármit kereshet. Az Amazon Leányvállalatai csak akkor keresnek pénzt, ha az ügyfél az affiliate linkjeit egy adott termék megvásárlásához használja.
Mi a különbség az asszociáció és a hovatartozás között?
Az emberek néha szinonimaként használják ezeket a kifejezéseket, azonban a fő különbség a kettő között az általuk leírt kapcsolat típusában van. Az asszociáció általában a partnerséghez közelebbi alkalmi üzleti kapcsolatokat jelöli, míg az összetartozás szigorúbb szerződéses megállapodásként értelmezhető.
Alkalmazottnak tekintik az affiliate vállalkozásokat?
A leányvállalatokat az általuk hirdetett cégek alkalmazottainak tekinthetik, de általában független vállalkozók.
Fedezze fel, hogyan növelheti bevételeit az affiliate marketing segítségével! Az affiliate-ek szerepe a termékek és szolgáltatások hirdetése, jutalékot kapva minden eladás után. Ismerje meg, hogyan terelheti a potenciális ügyfeleket a hirdető weboldalára bannerekkel, kuponokkal, és személyre szabott kampányokkal. Egyeztessen egy személyes hívást, és ismerje meg a Post Affiliate Pro előnyeit vállalkozása számára!