Küszködik megtérülést elérni marketing erőfeszítéseivel?
A marketing bonyolultabbá vált, mivel az átlagember naponta körülbelül 5000 hirdetést néz meg naponta.
De ha egy biztos módot keres arra, hogy profitáljon marketing erőfeszítéseiből, akkor az affiliate marketing a megfelelő választás az Ön számára.
Szóval, mi az affiliate marketing?
Az affiliate marketing egy módja annak, hogy pénzt keressen alvás közben. Ez alapvetően egy olyan folyamat, amelyben megállapodás szerinti jutalékot keres egy termék vagy szolgáltatás reklámozásáért. De ugorjunk is bele az alábbi mélyreható magyarázatba.
Affiliate marketing definíció
Amint azt korábban kifejtettük, az affiliate marketing egy olyan folyamat, amelyben egy affiliate vállalkozásnak nevezett egyén egy terméket vagy szolgáltatást reklámoz egy vállalat számára. A partner a vállalat nevében jár el, alapvetően úgy, mint egy értékesítő. Ezért minden kívánt művelet befejezése után a partner jutalékot kap. A kívánt művelet üzletenként változik, és mindig előzetesen egyeztetik. Ez lehet például egy levelezőlistára való feliratkozás, előfizetés, egy webhelyre leadott kattintás vagy értékesítés.
Az affiliate marketing iránt érdeklődő cégek két lehetőség közül választhatnak. Létrehozhatnak egy affiliate programot, vagy csatlakozhatnak egy affiliate hálózathoz. Tehát mi a különbség a kettő között?
Az affiliate program olyan program, amelyet a cég a semmiből hoz létre. Ezért a vállalat felel a szerződési feltételekért, a tartalomra vonatkozó irányelvekért, a partnerek e-mailes tájékoztatásáért stb.
Az affiliate network lényegében egy harmadik fél, amely összeköti a partnereket a vállalatokkal. Az affiliate hálózatok már be vannak állítva szabályokkal, irányelvekkel stb. Így általában csak regisztrál, fizet, és vár az értékesítésre.
Szóval melyik a jobb?
Bár az affiliate programok kezdetben időigényesebbek lehetnek, mindenképpen megéri a hosszú távú befektetést, mivel megbizonyosodhat arról, hogy a partnerek megfelelnek az Ön irányelveinek és feltételeinek. És valószínűleg a legfontosabb megkülönböztető tényező az ár, ami magasabb az affiliate hálózatok esetében. Bár érthető, mivel az affiliate hálózatok a harmadik fél, amely a teljes folyamatot lebonyolítja, érdemes átgondolni, hogy ez megfelel-e az Ön költségvetésének és a cégnek, mivel gyakran nem változtathatja meg a narratívát, amelyet a partnerek köteleznek/lefolytatnak a promóciókra.
További információkért tekintse meg az Affiliate network vs Affiliate programot.
Hogyan működik az affiliate marketing?
Általában 3 vagy 4 fél van.
1. Affiliate
Ki az affiliate? Az affiliate alapvetően az a hirdető/kiadó, aki más cégek termékeit és szolgáltatásait népszerűsíti közönségük/követőik számára. Ezt megtehetik olyan platformok használatával, mint pl. közösségi média (Instagram, Facebook, LinkedIn, Snapchat, YouTube), blogok stb. Ha azonban a partnereknek nincs jelentős követője, akkor hirdetéseken keresztül hirdethetnek.
2. Kereskedők/Vállalatok
A második fél a kereskedő – az a vállalat, amely fizikai vagy digitális termékeket kínál. Mivel a partnerek gyakran maguk a vállalatok, nehéz lehet megkülönböztetni a feleket az affiliate marketingben. Ebben a cikkben azonban marketingesként, hirdetőként, vagy kereskedőként hivatkozunk a cégekre, akik a termék vagy szolgáltatás tulajdonosai, és azt szeretnék, hogy affiliate vállalkozások reklámozzák azt.
3. Fogyasztók
A harmadik fél a fogyasztó.
4. Affiliate hálózat
A negyedik fél pedig egy affiliate hálózat lehet, ami nem kötelező, mivel a vállalatok létrehozhatják saját affiliate programjaikat.
Most, hogy tisztáztuk az affiliate marketingben érintett összes lehetséges felet, nézzük meg, hogyan működik.
Amikor egy vállalatnak saját affiliate programja van, általában megkeresik a potenciális affiliate marketingszakembereket az általuk keresett közönséggel/résszel. Ha mindkét fél megállapodik a feltételekben, az affiliate vállalkozás általában terméklinkeket vagy nyomkövető linkeket kap, amelyek cookie-kat tartalmaznak, jelezve, honnan származott a lead/eladás. Ezeknek az affiliate linkeknek a megszerzéséhez a vállalatok általában nyomkövető platformot, vagy szoftvert használnak a létrehozásukra és nyomon követésükre.
A folyamat általában így néz ki: (minden felet beleértve)
- Az ügyfél megtekint egy hirdetést vagy egy e-kereskedelemre, webhelyre vagy blogra mutató hivatkozást.
- Az ügyfél rákattint a linkre/hirdetésre.
- Az ügyfél megvásárol egy terméket/szolgáltatást, vagy elvégzi a kívánt műveletet.
- A műveletet/vásárlást affiliate szoftverben, vagy egy társult hálózatban rögzítik.
- Miután a webhely/blog/e-kereskedelem megerősíti a vásárlást, az affiliate vállalkozás jutalékot kap.
Példák affiliate marketinget használó vállalkozásokra
- Amazon Affiliate Program – Amazon Associates
- eBay Partner Network
- Wix
- Shopify
- Bluehost
Miért fontos az affiliate marketing?
Az affiliate marketing egy igazán hatékony és előnyös üzleti modell, mivel lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy termékeiket/szolgáltatásaikat a megcélzott réseken keresztül reklámozzák.
Mint mindannyian tudjuk, az ajánlásoknak továbbra is jelentős súlya van a vásárlási döntés során, és a partnerek közönségük lojalitása. Tehát, ha hisznek a termékben és látják az értéket, akkor nagy eséllyel a közönségük többsége is ezt fogja tenni.
Egy másik szempont a költségvetés. Az affiliate marketing olcsóbb, mivel nem kell hirdetéseket futtatnia. Így nem csak pénzt takaríthat meg, hanem időt is, különösebb erőfeszítés nélkül.
Megéri az affiliate marketing?
Aki azt kérdezi, hogy megéri-e az affiliate marketing, a válasz igen! Azt gondolhatja, hogy ez nem mindenkinek való. Ez azonban távol áll az igazságtól. A szokásos ok az, hogy az affiliate marketing csak a követőkkel rendelkező embereknek szól, mivel ők tudják népszerűsíteni és átalakítani ezeket a leadeket. De az affiliate marketing mindenkié, akinek van kedve hozzá. Csak azt kell kitalálnia, hogyan navigálhat a fizetett forgalomban, amely lehet Instagramon, Facebookon vagy más releváns közösségi média platformokon keresztül. Soha nem volt jobb alkalom az affiliate marketinggel való kezdésre azoknak a cégeknek vagy magánszemélyeknek, akik extra/passzív bevételre vágynak, mint most.
Milyen gyorsan lehet pénzt keresni affiliate marketinggel?
Kereskedő
Ha Ön kereskedő, ez határozottan attól függ, hogy milyen útvonalat választ az affiliate marketing terén. Vagy egy partnerprogramra vagy partner hálózatra indul. Ennek a kettőnek különböző előnyei és hátrányai vannak. Azonban gyorsabban lehet eredményt/pénzt szállítani, és nyilvánvalóan az affiliate hálózatról van szó, mivel nekik már van egy kiépített rendszerük partnerekkel és meghatározott feltételekkel. Ezért csak arról van szó, hogy párosítsa őket a vállalkozásával, így a végrehajtás kevesebb időt vesz igénybe. Másrészt a saját partner marketingprogram létrehozása sokkal több időt vesz igénybe, mivel a semmiből kell felépítenie, és egyedül kell elérnie a potenciális partnerekkel.
Affiliate
Minden olyan személynek, aki affiliate vállalkozásból keres bevételt, előzetesen figyelembe kell vennie egy kulcsfontosságú tényezőt. Jelentős közönsége/piaci rése van? Ha a válasz nem, akkor nehéz lenne gyorsan lebonyolítani a partner értékesítést. A közönség felépítése időt vesz igénybe, és ezt számos különböző platformon keresztül is megteheti. Létrehozhat például saját blogot egy olyan réssel, amely érdekli. Ez azonban sok erőfeszítést és időt vesz igénybe, mivel nagyszerű tartalmat kell létrehoznia a rést és optimalizálnia kell a keresőmotorok számára. Tehát ha még nincs közönsége, nem tud gyorsan pénzt keresni.
Azonban, ha van készség, van mód. A megfelelő marketingcsatornákon keresztül történő fizetett reklámozás okos módja a reklámozásnak, még akkor is, ha nincs közönsége. Úgy tűnhet, hogy sokkal nagyobb a kockázat, ami igaz lehet mindenkire, aki nem rendelkezik fizetett hirdetési tapasztalattal. Tehát ne rohanjon fizetni néhány hirdetésért, mielőtt tudná, hogy mit kell tennie. De ha készen áll rá, ez határozottan a gyors módja annak, hogy közönség nélkül növelje a leadeket/eladásokat kereskedői számára.
Az affiliate marketing használatának előnyei
Megnövelt webes teljesítmény
A megfelelő közönség partnereken keresztül történő megcélzása gyakran egyenértékű új forgalmi forrással több médiacsatornáról. Ez nagyobb márkaismertséget és potenciálisan új organikus backlinkeket hoz a webhelyére, erősíti a domain besorolását és javítja pozícióját a Google-on.
Javított üzleti hírnév
Ha jól ismert partnerek dicsekednek a vállalkozásával, az csak az eladások javulásához és jobb üzleti hírnévhez vezethet. Ennek eredményeként több lehetőséget kaphat a fejlődésre, például új partnerkapcsolatok révén.
Alacsony költségek
Mivel egy partner kezeli az összes marketinget, Önnek nem kell beruháznia vagy aggódnia a tökéletes marketingstratégia létrehozása miatt, amely hatékony marketingstratégia.
Magas ROI
Mivel az Ön által választott partnerek általában nagy befolyást gyakorolnak a megcélzott résre, a megtérülés általában magasabb, mint más marketingtevékenységeké.
Rugalmasság
Az affiliate marketing lehetővé teszi, hogy vállalkozása új piacokra lépjen anélkül, hogy sok erőforrást kellene ráköltenie. Egyszerűen keressen partnereket az érdeklődési területén, és kezdje el elérni az új közönséget.
Készen áll mindezen előnyök megszerzésére? Mindössze annyit kell tennie, hogy rendelkezik egy dedikált fiókkezelővel a partnerek számára és egy kiváló affiliate szoftverrel. Nézze meg a Post Affiliate Pro-t, és azonnal tesztelje.
Az affiliate marketing típusai
Nézze meg az affiliate marketing különböző típusait, mielőtt belekezdene az affiliate marketingbe. Vegye figyelembe mindegyiket, mivel mindegyiknek megvannak az előnyei és hátrányai.
Független affiliate marketing
A független affiliate marketing azt jelenti, hogy a partnernek nincs tapasztalata és ismerete az Ön termékeivel/szolgáltatásaival kapcsolatban. Pontosabban, a partner nem termel tartalmat, vagy ismeri a kereskedő réstípusát.
Kapcsolódó affiliate marketing
A kapcsolódó affiliate marketing a független ellentéte. Az affiliate rendelkezik az Ön termékeivel/szolgáltatásaival kapcsolatos szakértelemmel, tudással és közönséggel. Ez azt is jelenti, hogy az affiliate kipróbálta a terméket/szolgáltatást, megértette azt, és a megfelelő/célzott résnek ajánlja. Így ezek a partnerek a legjobbak azoknak a vállalatoknak, amelyek a legtöbbet szeretnék kihozni az affiliate marketingből.
Érintett affiliate marketing
Az érintett affiliate marketing hasonló a kapcsolódó affiliate marketinghez. Az affiliate közönséggel, tudással és tapasztalattal ugyanabban a résben rendelkezik. De mi több, az affiliate is részt vesz a cégen belül, például a termékalkotásban. Ez valóban előnyös lehet a kereskedők számára, mivel a közönség általában többet konvertál, mivel a véleményező jobban részt vett benne, és nem csak egy véletlenszerű terméket hirdet. Ez azonban potenciálisan kockázatos lehet az affiliate számára, mivel kapcsolatba hozhatók egy vállalattal, ha valami rosszul sül el.
Az affiliate marketing csatornák típusai
Influencerek
Az influencer az, aki ugyanazon hobbi, életmód vagy preferenciák alapján követi. Ezért ezek nagyszerű partnerek, mivel gyorsan és egyszerűen népszerűsíthetik a termékeket/szolgáltatásokat a közönségük számára. A cégek résük alapján választhatnak influencereket, így kifejezetten a potenciális fogyasztóikat célozzák meg. Ez egy kényelmes és gyors módja annak, hogy potenciális ügyfeleket vagy eladásokat szerezzen vállalkozása számára.
Bloggerek
A bloggerek a keresőmotorokon keresztül vonzzák a közönséget. Először is általában kipróbálják a terméket/szolgáltatást, és átfogó értékeléseket írnak a weboldalukon. Ennek eredményeként a célzott áttekintő blogbejegyzéssel szervesen elérhetik a tömeges közönséget. Az emberek ugyanúgy megbíznak az online véleményekben, mint a személyes ajánlásokban. Valójában az ügyfelek csaknem 93%-a szerint ez alapvető tényező volt a döntési folyamatában. Így a niche-bloggerek jótékony hatással vannak a potenciális ügyfelekre vagy az eladásokra, és pozitív ismereteket terjesztenek vállalkozása számára.
E-mail lista
Lehet, hogy gondolkodik, e-mailt írás? Igen, ez még mindig nagyszerű módja annak, hogy a leadeket ügyfelekké alakítsa. Valójában az e-mail marketing ROI 122%. Ezért manapság nem szabad alábecsülni a hiperhivatkozásokkal ellátott vonzó e-mailek létrehozását. Ügyeljen azonban a spamekre, mert ellenkező hatást válthat ki.
Fizetett kereső mikrowebhelyek
A fizetett kereső mikrowebhelyek nagyon hasonlítanak a bloggerekre. Ezek olyan webhelyek, amelyek egy adott résről beszélnek, és meglehetősen egyszerűek. Így könnyen és gyorsan konvertálódik.
Médiaoldalak
Az affiliate marketing másik nagyszerű csatornája az olyan hatalmas médiaoldalak, mint a Facebook, az Instagram vagy a Youtube. Mivel ezeknek a nagy platformoknak hatalmas a közönsége, ezt felhasználhatja termékeinek/szolgáltatásainak célzott kampányokkal történő népszerűsítésére, ha nincs számottevő követője. Létrehozhat hirdetéseket, például szalaghirdetéseket, vagy reklámozhat partnerhivatkozásokon keresztül.
Példa:
Például a Youtube egy hatalmas közösségi média platform, ahol a fogyasztók kedvenc csatornáikat követik hobbijaik vagy életmódjuk alapján. Az Amazon létrehozta az Amazon Associates nevű affiliate programot, amely egy egyedi linket generál, amelyet beilleszthetnek a leírásba egy youtube videó alatt. Így a partner jutalékot kap, ha a youtube közönsége megvásárol egy adott terméket a linken keresztül. A link 24 órán keresztül nyomon követi az Ön webhelyén/közösségi médiáján stb. végzett vásárlásokat. Ennek a programnak az az előnye, hogy ha a fogyasztók nem vásárolnak azonnal, akkor is jutalékot kaphat, ha 24 órán belül vásárol az Amazontól. Természetesen a különböző termékeknek eltérő jutaléktartománya van. Elengedhetetlen azonban leszögezni, hogy a fogyasztók nem fizetnek többet a termékekért.
Konverziós ráta az affiliate marketingben
A konverziós arány azon online látogatók százalékos aránya, akik végrehajtották a kívánt műveletet. Ezért remek előrejelzője annak, hogy mennyire sikeres az átfogó marketingkampány. Ez például egy nagyszerű módja annak, hogy mérje és értékelje, hogy Ön partnerként milyen jól teljesít. Ezért könnyedén igazolhatja és tárgyalhatja a jutalék mértékét/átalánydíját.
Tehát hogyan számíthatja ki partnerei konverziós arányát?
A konverziós arány kiszámításához ossza el a látogatókat a ténylegesen végrehajtott konverziók/műveletek számával. Így például, ha 4000 látogatást tesz az oldalon, és 400 ember hajtja végre a kívánt műveletet, az azt jelenti, hogy a konverziós arány körülbelül 40 százalék.
Affiliate marketing model
Számos módja van annak, hogy egy cég/kereskedő kompenzálja a partnert a munkájáért, mint pl.:
Eladásonkénti költség
Az eladásonkénti költség vagy más szóval a Cost Per Sale olyan fizetési mód, ahol a kereskedő csak a tényleges rendelések/eladások után fizet az affiliate vállalkozásnak. Ez egy biztonságos választás azoknak a kereskedőknek, akik azonnali eredményeket szeretnének látni.
Műveletenkénti költség
A műveletenkénti költség azt jelenti, hogy az affiliate vállalkozások aszerint kapják a fizetést, hogy hány ügyfél hajtja végre a kívánt műveletet, például e-mail regisztrálást, demó hívásokat, ingyenes letöltéseket, ingyenes próbaverziókat stb.
Kattintásonkénti költség
A kattintásonkénti költség egy olyan módszer, amelyben a kereskedő fizet minden egyes partnernek a webhelyre érkező kattintásért. Ezt a módszert általában akkor használják, ha a kereskedő nagy forgalmat szeretne elérni a webhelyen a partnerektől.
Mérföldenkénti költség
A mérföldenkénti költség egy másik fizetési mód, ahol a partnerek minden ezer megjelenítés után kapnak fizetést, amelyet a kereskedő termékére/webhelyére hoznak.
Milyen készségek szükségesek az affiliate marketinghez?
Ha Ön kereskedő, aki a megfelelő partnert keresi online üzletéhez, fontolja meg egy olyan partner kiválasztását, amely sokféle készségekkel rendelkezik, mint pl.:
- Remek kommunikációs készség
- Kreativitás
- SEO ismeret
- UX tudás
- Problémamegoldó készség (problémák felismerése, elemzések értelmezése)
- Digitális marketing és értékesítési ismeretek
- Előny: weboldal tervezésben szerzett tapasztalat
- Előny: e-kereskedelmi platform tapasztalat
Affiliate marketing trendek 2022-ben
A SEO nem halt meg
Ne becsülje alá a keresőoptimalizálást. Nem halott. Bár a fejlesztések és a rangsorolás hosszú időt vehet igénybe a SEO-val, mindenképpen megéri a befektetést, mivel az eredmények hosszú távúak és ingyenesek. Mivel a SEO a közönség vonzásának szerves módja, ez a legtisztább módja annak, hogy webhelyére vonzza a piaci rést. Az oldal egyszerű BE/KI optimalizálása kulcsfontosságú lehet ahhoz, hogy webhelye ingyenesen rangsorolja a terméket/szolgáltatást a Google rendszerében. A SEO időbe telik. Mindenképpen érdemes azonban időt és energiát fektetni bele még 2022-ben is.
Magasan célzott influencer marketing
Az influencer marketing évről évre erősödik, és 2022 sem lesz másként. Az influencerek ismerik a résüket, és kreatív marketinggel, például videókészítéssel vagy átfogó termékismertetéssel tudnak részletes áttekintést nyújtani. Emellett azt jósoljuk, hogy a mikro-befolyásolók száma növekedni fog, mivel nagyobb hangsúlyt kap a lokalizáció az ügyfélkapcsolatok javítása érdekében.
A szezonális témák bővítése
Az affiliate marketing virágzik egész karácsonykor, vagy a black friday-kor. Szóval miért ne bővítené ki? Tekintse meg nemzeti ünnepnaptárát, és fedezzen fel új napokat/ötleteket az eladások növelésére.
Mesterséges intelligencia
2022-ben nagyobb mértékben számíthat a mesterséges intelligencia integrálására az affiliate marketingbe, mivel ez segít több betekintést és adatot szerezni, ami óriási mértékben javítja az eladásokat.
A Chrome által letiltott harmadik féltől származó cookie-k
A Chrome az utolsó böngésző, amely megfelel ezeknek a szabályoknak. A változás azonban 2022-ben jön, és készen kell állnia a diverzifikációra. Szóval, mit jelent ez az affiliate marketing szempontjából? Nos, egy dolog biztos. Ez hatalmas hatással lesz azokra a partnerekre, amelyek fizetett hirdetéseket használnak a webhelyek forgalmának növelésére. Ez azonban manapság nem túl népszerű módja az affiliate marketingnek.
Következtetés
Összefoglalva, az affiliate marketing nagyszerű módja annak, hogy vállalkozását új potenciális ügyfelekkel és eladásokkal növelje. A Statista szerint a piac a becslések szerint 2022-re eléri a 8,2 milliárd amerikai dollárt. Mondanunk sem kell, hogy az affiliate marketing nem halt meg. Nos akkor mire vár még?
A Post Affiliate Pro egy olyan affiliate szoftver, amely lehetővé teszi, hogy hatékonyan kezeljen minden partnert zűrzavar nélkül. Tudjon meg többet róla, és próbálja ki most ingyenes bemutatónkkal.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “GYIKOldal”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Mi az affiliate definíciója?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Az affiliate vállalkozás olyan magánszemély, aki jutalék fejében reklámozza egy vállalat termékeit/szolgáltatásait.” } }, { “@type”: “Kérdés”, “name”: “Szükséges-e az affiliate marketingben kódolás?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Nem feltétlenül. Tudnia kell a céloldalak létrehozását és a nyomkövetők beállítását, de ezen kívül egyszerűen kiszervezhet más technikai feladatokat szoftverek, például a Post Affiliate Pro segítségével. Bár ezt nem kötelező tudni, javasoljuk az alapok elsajátítását, mivel ez segít az adatok részletes megértésében.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Az affiliate marketing piramisjáték?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “Nem, az affiliate marketing nem piramisjáték. Ez egy olyan üzleti modell, amelyben az affiliate jutalékot kap minden egyes befejezett művelet/eladás után.” } },{ “@type”: “Kérdés”, “name”: “Könnyű az affiliate marketing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Válasz”, “text”: “A válasz a képességei szintjétől függ. Ha nagy a közönsége/követői, akkor könnyen lehet affiliate marketinggel kezdeni. Ha azonban kezdő, és nem követi, akkor keményebben kell dolgoznia az összeállításon, vagy fizetett hirdetéseket kell használnia.” } }] }